2008-11-22

Pretton

Eftersom jag nog är rätt anspråksfull med en del så var det på fredagskvällen kul att med rödvinet i handen beskåda Beckman, Ohlson & Can när ämnet Pretentiös skulle avhandlas. Själva inramningen var ju som sagt passande, rödvin.
Det var lite kul när vi zappade förbi programmet, för det var första gången under kvällen som det verkligen kom något jag fastnade för. Kanske säger det en del om mig, men låt det så vara då.

Kay Pollak, Björn Ranelid, Henrik Schyffert och nån lilare från expressens kulturredaktion satt och diskuterade. Kan det bli bättre?
Så fort Björn Ranelid öppnade munnen strömmade poesi ut genom tv:ns högtalare. Kan det bli bättre? Han var som klippt och skuren för kvällens tema.

Hursomhelst, här kan jag inte sitta och dega, saker måste göras.

Länk till programmet: http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=1321836

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har träffat Björn Ranelid och hans fru en gång. Det känns mycket stort. Han var riktigt stilig, solbränd (som han alltid är) och med en vinröd sammetskostym!

Eric sa...

Hur var han?

Anonym sa...

Det var mest hans fru som pratade. Och vi pratade väldigt lite också. Björn hummade mest medhållande till sin fru.