2008-11-19

Det är bättre att gå på hal is och ha det glatt

När jag kom hem till min lägenhet idag luktade det avlopp i hallen. Man skulle kunna önska att det berodde på att lägenhetsinnehavaren varit borta under åtta veckor på en semester i Bahamas, så att det bara skulle räcka med att spola lite vatten i avloppen för vattenlåsens skull. Men nu är jag varken solbränd eller utvilad, inte ens särskilt inspirerad, än värre var det att det inte hjälpte att spola.
Nej, toaletten, som verkar vara orsaken till lukten, gick inte ens att spola. Det betyder inte bara att jag inte får bort lukten utan också att jag får fortsätta ett tag till med mina Bambi-på-is-promenader över gården till tvättstugans härliga toalett (jag undrar om torkskåpens och tumlarnas luft leds in på den toaletten, jag osade nämligen rentvätt hela vägen hem, för att inte nämna den härliga, varma och inte minst fuktiga atmosfären därinne).

Men jag klagar inte, fläkten är borta, nytt golv är lagt på toaletten och ny väv är på väg in på väggen där. Sjukt vad fräääscht det ska bli!
Om några dagar kan jag både duscha och skita hemma igen.

2 kommentarer:

Ylva sa...

haha! jag kan duscha och skita hemma , det kan inte duuu! (ja, jag ska gå och lägga mig nu)

Anonym sa...

Haha :D Vilken härlig rubrik och vilket roligt blogginlägg :-D
Jag skulle också vilja komma hem och skita hos dig framöver!