2008-06-01

Vaknade med näsblod, hostade och log lite efter första koppen kaffe. Det är juni.

Maj månad innehöll sina små äventyr. Fast jag är nu egentligen tillbaka precis där jag var i början av mars i år. Egentligen lika barskrapad på möjligheter nu som då, men med insikten att jag aldrig egentligen var barskrapad på möjligheter. En sån jävla skillnad små insikter kan göra. Känner att jag har en uppåtgående trend, problemet är bara att det är sommarlov snart. Fast det är ju egentligen inte ett problem. Jag får vila mig från Umeå, pluggande och MB. Invänta en hunger till höstterminen. Den stora terminen T5.

Med väldigt lite inplanerat i sommar så har jag en skrämmande mängd frihet att disponera över. Antagligen en resa till London, kanske Radiohead där.
Sedan bröllop och en månads arbete på rättspsyk.
Det är ungefär allt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stor skillnad på T5 jämfört med förgående terminer?

Försökte hitta en programplan på umu.se men det verkar dåligt med info på nätet.

Eric sa...

Jag tror det är ganska stor skillnad jämfört med denna termin. Förra terminen var också en sån termin med rykte om sig att vara intensiv och det var den.

Men jag tror att innehållet kommer bli intressant. Sjukdomslära och diagnostik.

Jag kan inte hitta bättre information än denna om du är intresserad: http://www.umu.se/medfak/utbildning/lakarutb/kurser.html

Anonym sa...

aaah, precis vad jag letade efter, tackar ^^