2007-12-09

Kannibalkadaver och annat smått och gott

Jag har breddat mina horizonter och vidgat mina näsborrar. De senaste dagarna har jag börjat kolla upp musik jag varit lite nyfiken på av olika skäl. Det har lönat sig.

Sitter nu och lyssnar på The Verve, för den som inte kopplar direkt så var det bandet som gjorde låten Bitter Sweet Symphony 1997. Jag gillar det verkligen, hela albumet Urban Hymns är fint.

Annars har det varit en nypa Prodigy, lite nostalgiskäl där tror jag, sen en matsked Motörhead härligt sväng.

Av någon anledning, kanske bandnamnet, har jag lyssnat på Cannibal Corpse. Jag har skrattat mycket, kanske ska man inte skratta. Jag vet inte ifall jag skrattar med Cannibal Corpse eller åt, men skrattat, det har jag. Men med låttitlar som Hammer Smashed Fase, Post Mortal Ejaculation och Meat Hook Sodomy, så måste man ju dra på smilbanden lite.

Vilken kulturgärning liksom.
Tycker annars att musiken är helt okej, den som Cannibal Corpse spelar, kanske inte helt min sort. Men det funkar ibland.

Inga kommentarer: