2007-12-04

Bland vaginor och julbak

Nu har vi gått vidare från njuren ner i könsorganen. Det är, som man lätt tror, lite roligare. Även om njurarna blev lite intressantare när man förstod helheten lite bättre.


Dock så vill jag inte påstå att dagens histologiföreläsning var särskilt bra. Föreläsaren kunde inte svara på nämnvärt många av studenternas frågor, det var ibland svårt att hänga med i antecknandet (vi fick ut hand-outs med bilder och sedan fick vi skriva av det som slängdes på overheaden, ett pedagogiskt grepp jag inte är så van vid eller särskilt förstjust i, för den delen) och det grep aldrig tag i en, trots att ämnet som avhandlades var kvinnans genitalier.
Dock ska jag inte klaga, föreläsaren är väldigt vänlig av sig och det är inte det lästaste att undervisa i histologi kan jag tänka.


Nu kom e-mailet med ett recept från morsan, det betyder att jag ska baka snart.




Det är inte varje dag man bakar.

1 kommentar:

Aina sa...

det där med att baka tycker jag lät som en synnerligen bra idé! ;D