2007-01-02

Projekt

Nu har jag ett projekt att genomföra, att dedikera min själ till och att sitta sena kvällar med när ensamheten blir plågsam. Jag ska börja skriva noveller.

Det kanske låter en aning töntigt och så, men jag har inga större ambitioner med projektet än att få något att pyssla med. Då får jag anledning att göra lite research, jag får nytta av min livliga fantasi (som annars orsakar olika paranoida idéer och annat skoj) och inte minst får jag kanske något att lämna efter mig.
Jag har inga konstnärsdrömmar om att bli bästsäljande författare som kan försörja sig på sin penna, jag vill bara klottra ner lite tankar på samma sätt som folk ute i stugorna sitter och stickar eller han vinprovning.

Nu frågar jag mig själv varför jag skriver om det här just här. Det är bra för motivationen, antar jag, när jag har något att leva upp till. Hitintills har jag tänkt skriva under en längre tid utan att få arslet ur vagnen.

Fåfäng som få.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!

Det är alltid roligt att ta för sig nya saker som berikar tillvaron. :)

Eric sa...

Tack så mycket.