2007-01-30

Kaffe och ejPod

Denna dag kommer kanske inte gå till historien på något sätt, men det var fan inte roligt imorse.

Först, innan jag går till skolan inser jag att min sketna iPod som var inlämnad för lagning i en halv månad inte blivit lagad. När jag kollar på kvittot på vad de har gjort så ser jag att det enda de har gjort är att konstatera att det inte är något fel på den och sedan nollställt den. Alltså, jag nollställde den själv innan jag konstaterade att det var fel på den bara för att kolla. Så det enda de idioterna på servicen gjorde var att ta bort all musik som var på min iPod, och den var det absolut inget fel på.

Så vad ska jag göra nu? iPoden går och drar batterier hela tiden, när jag INTE lyssnar på musik, vilket gör att jag måste ladda upp den hela tiden, trots att jag kanske bara lyssnat fem minuter.
Det är bara att lämna in den en gång till och hoppas att de kollar den extra noga. Jävla iDioter.. Köp aldrig någon iPod, köp något som funkar!

Sen när jag kommer till skolan så upptäcker jag nästa grej. Jag har glömt termosen hemma. Jag kokade kaffe för fulla muggar i morse så att jag skulle kunna ta med mig till skolan. Kan ju vara bra med en skvätt kaffe när det är två långa föreläsningar om cellcykeln och celldöd.
Så där stod jag, på gränsen till nervsammanbrott.

Snart är det dags för att gå på ärtsoppesittning, jag dricker kaffet jag glömde. Det vore ju synd om det ginge helt till spillo. Hoppas på att kvällen blir bättre än morgonen.


Där står den förbannade termosen totalt oberörd, ett sånt jävla hån!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Våga INTE kritisera Apple!

Vad är det för iPod, hur gammal? När iPoden stänger av sig helt (som den gör om du inte använder den på några dagar) brukar den dra lite ström ändå. Men det ska ju inte vara så att du bara kan lyssna på musik i fem minuter.

Nördarna på www.99pod.se kanske vet vad som kan vara fel?

Anonym sa...

Hoppas bara att det blev celldöd i teoretisk form på föreläsningen och inte personlig med tanke på en dag utan kaffe eller annan stimulerande dryck.

Huu....

Eric sa...

De flesta av kroppens celler lever än i alla fall, trots de svåra omständigheterna.

Anonym sa...

Apple, baaahhh!

Anonym sa...

Här gör du southpark-gubbar: http://www.sp-studio.de/

:)