2006-12-17

Tredje advent.

Den här filmen vill jag gärna se igen! Vi har den på ett gammalt videoband någonstans. På samma videoband är jag fyra-fem år och tomte i ett Luciatåg. Det är nostalgi det, jag minns det som igår. Jag kommer ihåg att vi fick princesstårta en gång och så fick vi gröt en annan, vi körde ju flera föreställningar.
Ja, så var det orättvist när Lucian fick en fin present.

Livet lekte även då!

Igår var det personalfest på Villan och det var skoj. Gratis mat och gratis sprit. Åhh, jag gillar verkligen julbord. Jag gick lös på sillen, laxen och janssons frestelse. Köttbullar och sånt larv sket jag i, sånt äter man som student ganska ofta ändå. Så tror jag att det var jag som spisade mest rödkål på stället. Jag älskar mat.
Jag träffade några av mina faddrar och vi planerar att köra en sväng med Riket till våren. Lars von Trier rules.
Så snackade jag med en av dem om att eventuellt haka på till staterna för en roadtrip till sommaren. Är det så att det inte bara var fyllesnack från hans sida ska jag absolut haka på! En av mina drömmar är att göra USA bye the road. Jag har alla förutsättningar som behövs egentligen, så sommarjobb får vänta ett år till om detta blir av.

Det blir julfika senare idag här i korridoren. Det är ju sista helgen innan vi draddar hem för julen. Det ska bli ett blandtema på Tyskland und Schweden. Spännande.


Inga kommentarer: