2006-12-21

Julkok


Då skulle man ju se till att göra lite fudge till mormors och farmors. Det gick väl så där, det blev så det räckte till dem, men eftersom det var en grovt överdimensionerad smet jag gjorde så blev det en hel del över, som jag dessutom kokade för kort tid. Det blev ingen riktig fason på det, förutom det som gick till farmor och mormor.
Till råga på allt kokade smeten över, eftersom det var så mycket, så jag fick hälla upp i två kastruller.

Trots ideliga vattentester så lyckades jag bara få till fudgen från den ena kastrullen. Nu har jag en stor klump med pseudofudge i kylen och jag vet inte vad jag ska göra med den, den är för kletig för att ha som godis och för söt och sliskig för att ha som fika. Man skulle kanske kunna hälla upp i bullformar och sedan äta med sked?!
Se upp kära vänner, när jag kommer hem får ni smaka på världens godaste fudge lite för lös konsistens!

Inga kommentarer: