2009-12-08

På vägen till skolan går jag, regniga dagar som denna, förbi en hjärteformad vattenpöl. På vägen från skolan så ser vattenpölen ut som ett arsel.

Vattenpölen är lika lite ett arsel som ett hjärta, och så kanske det är i skolan med. Egentligen är det kanske lika roligt som vanligt, det är kanske bara jag som är trött.

Dock så kändes det som om det slösades för mycket av mitt alltför korta jordeliv på morgonronden idag. Saker som borde kunna ta 30 minuter ska inte ta tre gånger så lång tid.

4 kommentarer:

Skruttet sa...

Du skulle komma och hälsa på oss på MAVA Gul. Där finns Ola, direkt nedstigen från himlen, som rondar snabbt och strukturerat enligt 6 gyllene/viktiga punkter för var patient. Snabbt som blixten går det! Han muttrar dessutom ilsket om något är det minsta "o-effektivt" - fantastiskt! Sån ska jag bli.

Eric sa...

Ja!
Honom har jag också haft.
Man lär sig mer på en kvarts rondande med honom än vad man lär sig på en ordinär fempoängskurs.

Skruttet sa...

Instämmer!
Hade han lunchföreläsningar med er också?

Eric sa...

Jo, mycket bra sådana!