2009-12-05

Inte bara skit ändå

Allt är ju förstås inte skit för att min kliniska placering har sina baksidor (jag är placerad på kolorektalsektionen btw); jag hade en bra sit-in. Med sit-in menas att man tar emot en patient och har en examinator som bedömer en. Man tar sjukhistoria, undersöker och ger feedback och eventuellt besked om fortsättning.
Jag fick godkänt och ett plus för att jag var trevlig.

Jag har i och för sig svårt att tro att jag är trevlig, men låt gå.


Igår fick jag dessutom ett brev från universitetssjukhuset i Örebro där jag praktiserade på medicinkliniken. Det var en kanonpraktik tycker jag och nu hade de bemödat sig med att skicka en kopia på en epikris som jag skrivit. I brevet fick jag feedback på mitt skrivande. Tummen upp för det!

I veckan har jag dessutom fått se den vackraste tjejen flera gånger.

2 kommentarer:

Skruttet sa...

Så lovande! Jag håller också tummen för Örebro.

Tove sa...

Jag tycker att du är trevlig :)!