2009-08-05

Gården

Idag bjöd typ resten av undersköterskevikarierna på fika, fruktsallad blev det och trots att jag de facto redan avklarat mitt fikabjuderi, så bidrog även jag.
Igår, efter mitt sena kvällspass begav jag mig ut på den mörka gården för att plocka vinbär. Röda.
Det hände mer saker på gården under de tio minuterna än vad som hänt under resten av sommaren sammanlagt de stunder jag varit där.

Någon gick nästan snokande förbi mig i busken, jag kunde förstått snokandet om det hade varit för mig och att jag stod i en buske, men snokandet var riktat åt nåt annat håll, nån balkong.
Lite senare kom nån annan springande in på gården och var snart på väg att låsa upp porten till sin uppgång, inte så konstigt det förutom att en mopedist strax efter kom och rykte i samma port.
Nåja, detta säger väl mer om hur dött det är här på Carlshem.

Inga kommentarer: