2009-08-03

Magazine - Real Life

Skivan jag har lyssnat mest på idag har ett fint omslag, även om innehållet är till större glädje för mig.
Jag börjar inse att om denna sommar kommer att efterlämna några musikaliska minnen så kommer de stavas Magazine. Detta är inte det första inlägget jag tillägnar det brittiska rockbandet och det kanske inte ens är det sista. Det har seglat upp bland mina absoluta favoritband.
Skivan innehåller inte en dålig låt och dagens låt Burst låter nästan som något av det bästa från 90-talet fastän 80-talet kom mellan det ögonblicket låten gjordes och de åren nittiotalet utspelade sig. Gitarren i låten låter Suede och Manic Street Preachers, jag blir nostalgisk och känner mig gammal och inser samtidigt att låten är från 1970-talet och att låtarna jag blir nostalgisk över måste vara minst 15 år yngre.
Ja kära läsare, det är som ni förstår en mycket konstig känsla, vrickat!

Nu har The Great Beautician in the Sky med sin tretakt tagit över högtalarna, den uppmanar mig att dansa ut i badrummet.
Ska jag tvätta ansiktet först eller blir det till att borsta tänderna först?

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Inte direkt den musik som faller mig i smaken, men "Burst" var definitivt av fin karaktär på många sätt.

Eric sa...

Vad för typ av musik är det som faller dig i smaken?

Fredrik sa...

Mycket.

Enklast är nog att kolla in de låtar och Spotify-playlists som kommer i bloggen min med jämna mellanrum.

Jag är ju trots allt född rocker av det gamla gardet.