2009-08-11

Evighetsprojekt

Dum som jag är åtog jag mig förra sommaren uppdraget att scanna in familjens diabilder på datorn.
Jag har nu satt mig igen, har kommit till låda 15, en låda brukar innehålla 2 gånger 40 bilder om det inte är en stor låda med 2 gånger 60. Varje bild tar ungefär en minut att scanna och jag har kommit fram till 1984 nu. Det ger ju den goda nyheten att det blir många bilder på mig (tjoho), men den dåliga nyheten att jag fortfarande är väldigt liten (vilket betyder mååånga lådor till), jag måste ta mig igenom morfars begravning och bilderna från Englandsresan 1990 (som tar upp flera lådor bara den).
Tillråga på allt så kan man bara scanna fyra bilder åt gången, sen måste man pilla dit nya bilder och sen de möblerat om vid datorn här hemma så måste jag resa mig från stolen (vilket jag inte behövde förut) varje gång detta ska ske.

Men det är jävligt kul att pyssla.

Inga kommentarer: