2008-10-06

Lys igenom mig sade Jesus, och det var tomt


Idag hade vi en lång dag, i och för sig är alla dagar långa för man måste nästan sitta på MB och plugga fram till 18 på kvällarna (0m inte senare), men idag var det en sån där dag när vi hade mycket bunden studietid (som i och för sig är väldigt bra och förmånligt, men lite stressande när man känner att man borde läsa en massa).
Men i alla fall. Vi hade en föreläsningsförmiddag med lite introduktion till lungundersökningar (och jag tycker mig inte minnas något jag lärde mig då som jag inte redan visste eller förstod [inte för att jag kan en massa]) och ett bättre avsnitt med lungsjukdomar (det är jävligt dumt att röka).
Under eftermiddagen satt vi i casegruppen på röntgenkliniken och pekade med laserpekare på "röntgenbilder" av olika slag (vanlig slätröntgen, CT, MRT, scintografier och lite annat) tillsammans med en ST-läkare i radiologi. Jag har svårt att erkänna det, men jag tyckte det var ganska skoj (jag som dissat just radiologi så många gånger).

Inga kommentarer: