2008-10-20

Hej kära dagbok, idag möttes jag av detta när jag kom hem:


Grannen nedanför har klagat på någon fuktskada som visade sig komma från min dusch. 8-10 veckor ska fläkten stå och blåsa rent, tills betongen är torr igen. Jag får behålla min toalett, men jag är fortfarande lite blyg för den röda susande tingesten.
Dusch skulle finnas i källaren här i trappuppgången, men det enda jag fann var två studentkorridorer och en dörr med texten "Snickeri" på.
Min nyckel passade inte.
Nu ska jag sova, Herr Fläkt viskar mig till sömns.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Trälit" som vi säger i Närke :<

Dr Wannabee sa...

Dröm om att det tar 8-10 veckor. Vi hade en sådan jäkla fläkt i 3.5 månad.
Se till att begära hyressänkning för att du inte kan använda duschen.

Anonym sa...

Fy fan. Det där är ett helvete. När jag bodde ihop med min första flickvän fick vi fuktskada som skulle fixas med en fläkt som var på dygnet runt. Ingen dusch, plus att det hade spridit sig ut i hallen. Som pricken över i:et sprack förhållandet mitt i allt också så vi fick ordna med flytt samtidigt som vi var omgivna av byggubbar och en dånande fläkt.

Inte mitt vackraste minne precis.

Anonym sa...

Han viskar hest!

Eric sa...

Det låter skrämmande, hoppas jag har mer tur än vad andra verkar ha haft.

Hyressänkningen är på 25%, men jag skulle vilja ha mer.

Inger H sa...

Ja Eric, jag vet precis hur det känns, hade en sån liten söt grej i 10 veckor i januari, februari och mars. Ett rör i väggen som hade läckt. I köket stod den men hördes överallt. När man kom hem på kvällen och öppnade dörren var det nästan lite hemtrevligt med suset! Men nu i oktober så är allt glömt som tur är, jag fick en månadshyra (6500:-) i kompensation + förstås vad elen kostade.
Good luck! Du vänjer dig!
Inger (mammas arbetskamrat)