2009-09-25

Ta helg i repris

Fredagseftermiddagen ser inte ut att bli så lång då professorn än en gång sticker in huvudet och säger att vi har en patient att skriva in.
Det stod mellan mig och en annan kandidat som drabbades av huvudvärk.

Således blev det jag som klockan 17.45 började byta om till civilkläder.

Systoliskt duschande blåsljud med punktum maximum över apex, delad andraton och oregelbunden rytm. Halvkonstiga lungljud.
Remiss hjärteko och lungfunktionsundersökning.
Rätt kul avslutning på veckan. Tur att jag inte ljög på antagningsintervjun om att min dröm är att bli läkare.

Nu är jag trött, men jag blir bjuden på middag så klaga ska jag inte.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du syftar på att din blivande kollega ljög om att hans/hennes dröm är att bli läkare? :)

Huvudvärken verkar på din beskrivning ha kommit i samband med inläggningen, hehe.. Inte lätt för vissa :)

Eric sa...

Njae, det var väl inte riktigt det jag syftade på faktiskt. Men jag förstår din tolkning, särskilt som jag gnäller ganska mycket i största allmänhet.

Själv fick jag nästan huvudvärk när inläggningen sedermera visade sig onödig och makulerades.
Tjusningen med att vara kandidat!