2009-04-13

En rapport från "VärldsmetroPolen"

Jag sitter på ett hotellrum i östra Polen och jag har just förlorat i kortspel. Solen sken idag, tror jag, men det är svårt att avgöra. Det är någon sorts dis här i Polen som jag inte riktigt kan säga är annat än luftföroreningar.
Annars är det rätt fint här, lite nedgånget och skräpigt, men i grunden helt okej. Naturen är nästan som den svenska och maten innehåller stora mängder kött och svamp. Käkade nån sorts maträtt med fyra sorters kött förut och smakade chips med smak av lök och kebabKÖTT.

Ordvitsen i titeln ska PR-personen som ansvarade för tursitfoldern på färjan ha all kredd för.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Polen, alltså.

Hoppas vistelsen är till behaglighet.

Aina sa...

vem bryr sig om polen, när kommer du hit? alt. om du redan är här, har du möjligen tänkt upplysa mig om det för mig eller?

(det sägs att jag ska ha förfest på mina 25 kvadrat på fre, du får komma. Pernie med. Vi ska på scharre sen)