2008-05-24

Veckans hallon

Igår grillade vi och hade det trevligt hemma hos mig.
Vi lyssnade på musik:
Captain Beefheart - Min 25-årspresentskiva. Helt vansinnigt utflippad saxofon på ett ställe var nära gränsen för vad mina öron tål. Men kul.
Jonathan Richman and the Modern Lovers - Alltid given när vi lyssnar på vinyl hemma hos mig.
Iggy Pop
Billie Holiday - Strange Fruit (EP:n transporterade mig till en svartvit film för en stund)
Led Zeppelin
Black Sabbath - på slutet blev det Sabbath för hela slanten. Sånt sväng, så högt och så bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aah, zeppelin och sabbath.
Underbart.

Eric sa...

Mmm.
Kan inte annat än hålla med.

Anonym sa...

hmm... förstår precis va du menar när du pratar om Captain Beefheart. Jag kan stundtals på panik när min pojkvän spelar den..

Jonathan richman är däremot helt underbar. Låter ju som ni haft en kanonkväll!

Ha det