2008-05-25

Flygplanen sjöng, björkarnas blommor prunkade och i gräset låg en rostig fiskekrok

Med lite god sallad och väldigt gott sällskap går det faktiskt att njuta av solen trots att man har farmakologi att läsa. Öns västra strand är nu besökt.
Känns som en sjukt bra dag har kommit till sitt slut.

Brodern väckte mig med att ringa och prata om Londonresan.

Sedan bar det iväg ner till tvättstugan, andra försöket denna helg. Det gick bra. Hade sällskap av en muslimsk mamma och hennes jättesöta lilla pojke. De hade de andra två tvättmaskinerna. Pojken for runt därinne och något ögonblick blev jag lite orolig att han kanske skulle råka komma med ett par kalsonger in i maskinen. Han klarade sig, det gjorde dock inte mina kalsonger som nu luktar gott igen.

Efter tvätten ringde jag till mor som firar sin dag idag, mors dag. Hon blev naturligtvis glad. Sen ÅC för att köpa salladsdoningar.

Vädret har varit fint och dagen fortsatte på en god linje.
Nu sitter jag färdig att gå i dvala ensam efter att ha sett på Percy Tårar. Inser att humorn är roligare nu än vad jag tyckte då, antagligen på grund av att jag är några år äldre (inte vuxnare alltså, bara äldre).

För att hoppa till något helt annat.
Igår var det en som hade sjömanskostym när vi var på Shape-up, jag vill gärna tro att han blivit inspirerad av mig, men så är nog inte fallet. I vilket fall som helst så var jag glad att valet i garderoben tidigare under kvällen inte föll på min egna sjömanskostym (det var med tanke på all smutstvätt ganska nära).

2 kommentarer:

Anonym sa...

En klok person sa en gång:"Bli gammal är oundvikligt, växa upp är frivilligt".

Eric sa...

En mycket klok person!