2009-07-12

Några dagars väntan nu


Dåså, då var det nya åbäket beställt.
Det fick bli en ganska billig Nokia 2680, inte så snofsigt kanske, men jag kunde inte motivera mig till att köpa någon av de som kostade lite mer då jag inte riktigt tror att jag skulle ha användning av alla dessa funktioner som tydligen ska finnas.
Jag behöver bara prata och sms:a egentligen. Det fick bli en kamera med och radio, kanske går det att spela Mp3 också, men jag har redan en fullt funktionsduglig iPod.

Jag resonerade ungefär likadant när jag köpte min förra mobiltelefon för fem och ett halvt år sedan. Den hade ingen kamera eller något sådant utan var bara en helt vanlig telefon och den fungerade tamejfan helt utmärkt tills jag tappade den i golvet efter att jag ägnat någon timme åt att putsa och lagat skalet. Sedan den hemska dagen av sorg och förlust så har jag lånat min faders mobil och det har fungerat hyggligt, batteriet får för sig att ladda ur titt som tätt och täckningen retas med mig. Den försvinner timvis utan att jag kan tala eller skicka sms. Sedan dyker täckningen upp igen i full prakt och precis när jag blivit inställd på att jag kanske kan ringa någonstans försvinner den återigen.

Ps. Jag var nere på Elgiganten och tittade men två saker gjorde att jag inte köpte någon telefon där och det var: den ointresserade försäljaren (började, när jag var mitt uppe i en mening, att tala med en annan försäljare om en helt annan sak) och priset som var 200 kronor högre i affären än på internet. Ds.

2 kommentarer:

Ylva sa...

fniss det ser lite ut som en telefon utformad för pensionärer som inte klara så många knappar :)
in a good way självklart

Eric sa...

Visste du inte att jag är jävulskt gammal?!