2008-07-15

2-1 mot norrlänningarna

Jobbade bara till tre igår eftermiddag, men jag var alldeles för trött för att skriva något, dessutom så såg jag på fotboll (ÖSK-GIF Sundsvall) på plats och så pratade jag i telefon rätt länge.

Hursomhelst.
Jag tror jag har hittat det perfekta sommarjobbet för just denna sommar. Jobbar bara fem veckor, det gör att jag inte hinner bli trött på det, men framförallt får jag ganska mycket ledigt i sommar. Det behövs. Dessutom arbetar man ju inte direkt ihjäl sig. Har man köket får man plocka lite med mat och disk, men annars sitter man mest och väntar på att patienter ska sätta sig och prata (vilket de inte gör så ofta, de är rätt skygga) eller så går man på promenad med dem (har inte hänt mig än, men det kanske kommer). Under all väntan så har vi spelat kort (plump och vändtia), löst korsord och pratat.

Sen så är det intressant, patienterna är speciella, läser man i pärmarna om dem får man läsa om livsöden vill jag lova. Mycket tragik dock, naturligtvis.

Inga kommentarer: