2007-11-03

Goda nyheter gott folk!

Det är gott med öl till pitepalt (http://aftonbladet.se/nyheter/article1136670.ab).

Och varför är då detta en god nyhet?

Svar: Jag har under mina två paltmiddagar här i Umeå fått höra från "tvärsäker" källa att det är mjölk som gäller. Mjölk och mjölk alena är det man ska dricka när man äter pitepalt. Jag är inte så förtjust i mjölk så jag har med ett visst mått av skam druckit vatten till palten än så länge. Rent intuitivt har det dock känts som om öl borde funka till palt och det visar sig ju nu i en artikel i Aftonbladet att så är fallet.
Nästa gång jag äter palt ska jag dricka öl till.

3 kommentarer:

Aina sa...

inget grisskinn i spadet nästa gång! Jag dricker gärna öl till med dig förresten..

Eric sa...

Okej, vi slopar svinet och så kirrar vi öl att ha bredvid istället.

Jenny sa...

Jag dricker alltid svartvinbärssaft/lättdryck till palt. Mest för att jag inte dricker mjölk och jag tycker vatten är så smaklöst. :)

(/ fishbowl, you know)