2007-03-07

Tråkig

Idag läste jag på en av mina favoritbloggar (I huvudet på mig) ett bra inlägg. Följ bara länken. Har under någon av mina tänkande stunder spånat på något liknande att skriva. Kanske kommer jag också att göra ett litet bidrag, men just nu är det helt överflödigt.

Vi var på O'learys ikväll för att fira av celltentan. Den första av våra typ 10 terminstentor. Ja, vi tentar av vad vi gjort under motsvarande en termin på en stor tenta.
Jag bröt upp ganska tidigt, ska lägga mig snart, upp tidigt i ottan för att på klinisk fysiologi undersöka hjärtat med ultraljud (ekokardiografi).
Kände mig ganska tråkig och på bussresan hem så funderade jag lite på det. Skit samma.

Kanske har jag blivit belåten och en aning tråkigare än jag var tidigare. Det är väl för att jag bara trivs bättre i mina kläder nu än vad jag gjort på tio-femton år.

Men i alla fall, ska sova snart. Somnade med histologiboken i handen i eftermiddags. (Illa är det, för jag har inte ens börjat den kursen än!)

God natt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, tack för dom fina orden. :)

Hoppas celltentan gick fina fisken och att ekokardiografin går bra! Kommer ihåg föreläsningarna om ekokardiografi mycket väl... och med risk för att låta lite fjortis; så otroligt häftig metod!