2006-09-06

Kort inlägg om skolstarten

Sitter nu här och känner mig helt slutkört, har träningsvärk sen utekvällen igår. Måste ha dansat ordentligt alltså.
Det jag har hunnit med sedan veckan började är ett par upprop, fotografering för ID-bricka, några föreläsningar och en del festande... och säkert lite till. Igår var jag uppe från sex på morgonen till nästan fyra följande morgon. Ska bli skönt att sova snart.

Imorn ska vi eventuellt redovisa våra grupparbeten som har med vårdetik att göra, några av våra föreläsningar har handlat om vårdetik.
De andra föreläsningarna har handlat om olika specialiteter, en kirurg pratade om hur det är att vara kirurg och två distriktsläkare stod och pratade om hur det är att vara distriktsläkare och lite om historien bakom högskoleprovet.

Just ja, Kerstin, våran tyska utbytesstudent, visade mig soprummet också. Det hade jag nästan glömt. Och så var vi några läkarnollor som såg V för vendetta hos våran fadder Erik tidigare ikväll.

Inga kommentarer: