2010-10-13

Om att byta kött mot något gött

Jag ska inte moralisera eller så, jag tycker själv att det då och då är helt fantastiskt att avnjuta en nygrillad rykande bit oxfilé, men varför är en del personer sådana tvångsmässiga köttätare? Genom att äta lite mindre kött minskar man på ett enkelt vis vår negativa påverkan på naturen.

Det var underhållande och en aning upprörande att läsa kommentatorspåren till Byt kött mot vegetariskt på Nerikes Allehandas insändarsida.


Igår åt jag förresten något av det godaste jag ätit: hemgjord falafel med klyftpotatis, vitlöksmajonnäs, sallad och ajvar relish.

3 kommentarer:

Tove sa...

Åh fy helvete vad gott! Ikväll blir det lax, romsås och ugnsgrillad sötpotatis i familjen Jahnsson/Olsson. Slå DET om du kan!

Eric sa...

Ojoj. Låter inte alls dumt!

Tove sa...

Eric! Du måste uppdatera bloggen lite! (jo, jag borde också göra det kanske...)