2009-11-19

Det börjar arta sig detta, denna medicinplacering är riktigt givande. Det var lite ovant i början av veckan att arbeta med faktiska papper (många hektar urskog) istället för datajournaler. Chocken har släppt efter det första förtvivlade försöket att tolka överläkarens handstil på remissvaret från infektionskliniken häromdagen.

Idag har jag varit på thyroideamottagning under förmiddagen. För första gången har jag ordentligt fått träna mig på att palpera sköldkörtlar och det är inte det lättaste. Särskilt inte om patientens största fobi är att bli strypt, men hon var förvarnad och det gick bra. Får jag palpera några körtlar till kanske jag kan få kläm på detta. Kanske.

2 kommentarer:

Tove sa...

Åh, låter ju riktigt kul! Du får berätta allt för mig när vi ses!

Eric sa...

I will!